I dagens konkurransedrevne marked, er det viktigere enn noen gang å sikre bærekraft og forlenge produktenes levetid. Sammen med vårt søsterselskap Safenor bygger vi prosesser for vedlikehold og service, tilpasset behovet til det enkelte prosjekt og kundenes behov.

I anbudsprosesser spiller service og vedlikehold en avgjørende rolle, spesielt når det gjelder å forlenge levetiden på produktene. Safenor  https://www.safenor.no/en/home/ har lang erfaring med å reparere og vedlikeholde utstyr for både det norske og svenske forsvaret, og deres ekspertise er en nøkkelkomponent i utviklingen av bærekraftige løsninger.

Bred kompetanse

Med en stor og innholdsrik maskinpark som en del av verkstedet sitt, håndterer Safenor service og vedlikehold for alt fra dykkerutstyr til teknologisk avanserte produkter.

«Vi forstår verdien av å tilby reaktive og proaktive vedlikeholdstjenester, slik at produktene kan fungere best mulig over tid,» sier Simen Farnes, Service Manager på Safenor. «Det handler om å tilby bærekraft, både økonomisk og miljømessig, ved å reparere i stedet for å kjøpe nytt».

Med høy kompetanse innen vedlikehold og reparasjoner, har Safenor et bredt spekter av tjenester. «Vi håndterer alt fra dykkerlykter og pustesystemer til avansert søm og tekstilarbeid». Sier Farnes Safenors mekaniske avdeling som tar seg av pustesystemer og trykkprøving av flasker i alle materialer, i tillegg utfører de service på røykdykkerutstyr og dykkerdrakter. «Vi reparerer omtrent 800 dykkerdrakter hvert år», forteller Farnes.

Norges eneste sertifiserte leverandør av Suunto-produkter

Safenor har spisskompetanse på finmekanikk og er sertifiserte på flere områder. Blant annet er de den eneste sertifiserte tjenesteleverandøren for Suunto i Norge, og håndterer Suunto-klokker hvert år for både profesjonelle og privatpersoner. «Vi reparer 300-400 Suunto-klokker hvert år både for profesjonelle og privatpersoner,» sier Farnes.

Kompetansebygging for kvalitetssikring

For å sikre kvalitet og vedlikeholde kompetansenivået, blir Safenors ansatte stadig kurset på nye produkter og teknologier. 

«Vi tilpasser oss de produktene bl.a. Equipnor selger, og sørger kontinuerlig for å bygge opp kompetanse på nye områder slik at vedlikehold og reparasjoner kan ligge kvalitetsmessig så nær produsent som mulig» forteller Simen.

Et av målene ved nye kurs er at Safenor utdannes og sertifiseres til en trenerrolle, slik at de kan holde kurs videre både eksternt og internt. På den måten kan de lære opp kunder til utføre vedlikehold selv, og sikre at arbeidet blir utført korrekt og effektivt. I denne sammenhengen yter også Safenor en rolle som teknisk support, slik at kundene raskest mulig får svar på det de lurer på.

Kundeforholdene til Safenor settes høyt, og de har et tett samarbeid og en sterk tillitsrelasjon med disse. «Mange av kundene overlater til oss å vurdere om produkter, bør repareres eller kasseres. Vi har et strengt og presist kontrollsystem som nøyaktig registrerer type skade og hvilke reparasjoner som er utført. Kompetanse vår avgjør alltid om det er mest hensiktsmessig å reparere eller kjøpe nytt.», forklarer Farnes.  «Vi er stolte av å opptre med integritet og faglig tyngde for å opprettholde denne tilliten».

Pålitelig partner

Safenor sitt fokus på kvalitet, bærekraft og kundetilfredshet har gjort dem til en pålitelig partner for Equipnor, og et viktig ledd i å sikre at produktene fungerer optimalt over tid. De er en uvurderlig samarbeidspartner i våre anbudsprosesser, og sikrer at vi kan tilby bærekraftige produkter med økt levetid.

Safenor

Spesialister på dykking, brann- og redningsutstyr

Safenor AS ble etablert i 2013 av erfarne partnere med lang og bred bransjeerfaring, og har raskt vokst og blitt en ledende distributør i Norge for profesjonelt dykkerutstyr, kjemisk beskyttelsesutstyr, brann– og redningsutstyr, samt kompressorer tilpasset både dykking og røykdykking. Vårt store lager på 1600m² viser frem et bredt utvalg av førsteklasses produkter, hentet fra verdens fremste produsenter. I tillegg til distribusjon, er Safenor også et pålitelig servicesenter for Suunto-klokker og datamaskiner, og tilbyr ekspertreparasjoner og vedlikehold.

Serviceområder:

  •  Dykkerutstyr, røykdykkerutstyr, pustesystemer, dykkerlykter
  •  Tekstilarbeid og avansert søm
  •  Reparasjon og trykkprøving av flasker i alle materialer